31 July 2013

Cara Atasi Gastrik

Assalamualaikum.

Beberapa hari kebelakangan ini, ramai yang bertanyakan tentang gastrik. Maka, hari ni jom kita berdiskusi tentang GASTRIK. 



APA ITU GASTRIK?

Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.




BAGAIMANA GASTRIK TERJADI?


Secara mudahnya, perut kita ni umpama kipas, berlipat-lipat sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat-lipat, dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku, kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut untuk bantu pencernaan dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ni seperti yang kita maklum bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, boleh sebabkan radang yang lebih teruk.





PUNCA LAIN TERJADINYA GASTRIK?
  • Peminum arak (arak ni bersifat asid) 
  • Perokok 
  • Makan dengan berlebihan 
  • Makan makanan yang terlalu pedas 
  • Sering guna ubat penahan sakit (pain killer) 
  • Jangkitan 
  • Skipping meals 
  • Stress
SIMPTOM PESAKIT GASTRIK
  • Tiada selera makan 
  • Upset Stomach - tidak hadam dengan baik 
  • Perut memulas - bila makan bertambah sakit 
  • Muntah-rasa loya 
  • Cirit birit - najis berwarna hitam 
  • Lemah, demam 
  • Kembung perut-sakit dada 
  • Pedih ulu hati
CARA MERAWAT DAN MENANGANI GASTRIK

Terdapat banyak cara yang boleh dilakukan untuk mengatasi masalah ini. Antaranya:
  • Berhenti merokok dan minum minuman beralkohol 
  • Hentikan pengambilan ubat tahan sakit 
  • Amalkan pemakanan sihat dan makan secara teratur (sarapan, makan tengah hari dan malam). Pada bulan puasa, kena bangun sahur dan sebaiknya melewat-lewatkan bersahur 
  • Makan sedikit-sedikit tetapi kerap 
  • Kurangkan makanan berempah, bercili, masam 
  • Kurangkan minuman mengandungi kafein (kopi, teh dan minuman berkarbonat) 
  • Ambil susu kerana sifat susu yang beralkali boleh mengurangkan keasidan perut
Selain itu, terdapat juga individu yang terpaksa bergantung kepada ubat bagi mengurangkan ketidakselesaan masalah gastrik ini. Namun yang demikian, seperti yang kita semua sedia maklum, pengambilan ubat-ubatan secara terus-terusan tidak digalakkan kerana ianya mungkin boleh membawa kepada kemudaratan di lain hari.

KURMA MEMBANTU PENYAKIT GASTRIK

Dalam satu kajian yang dilakukan oleh Universiti King Saud, Saudi Arabia, menunjukkan bahawa bahan ethanolic yang dikeluarkan dari jus kurma sangat boleh digunakan sebagai bahan remedi yang mujarab untuk merawat penyakit gastric ulcer. Ini berkemungkinan disebabkan kurma mempunyai keupayaan sebagai antioksidan.
(rujuk: Al-Qarawi AA, Abdel-Rahman H, Ali BH, Mousa HM, El-Mougy SA.The ameliorative effect of dates (Phoenix dactylifera L.) on ethanol-induced gastric ulcer in rats. J Ethnopharmacol. 2005 Apr 26;98(3):313-7)

CADANGAN SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK MERAWAT GASTRIK

1) Energizing Soy Protein - ESP

ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan.


Harga runcit bagi ESP ialah RM150. 
Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa! Berbaloi-baloi

Selain ESP, anda juga mengambil tambahan supplemen Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus untuk merawat masalah gastrik. 

2) Ostematrix 


Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut.


Harga runcit bagi Ostematrix ialah RM61. Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa! Berbaloi-baloi


3) Peppermint Ginger Plus

Shaklee Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.


Harga runcit bagi Peppermint Ginger Plus ialah RM45. Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa! Berbaloi-baloi

Apa kata pengguna?


Testimonial 1 


 Testimonial 2


Testimonial 3

Sekiranya anda sudah lama menderita penyakit gastrik, berilah peluang kepada diri anda untuk menikmati mutu dan tahap kesihatan yang lebih baik dengan rangkaian produk Shaklee.
Vitamin Shaklee semuanya dihasilkan dari sumber-sumber semulajadi. Tak salah untuk mencubakan. Takkan nak biarkan sampai melarat pula. Renung-renungkan yer.


Jom hubungi saya untuk info lanjut :)



Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872  Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB : Hifzan Zanini
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 

29 July 2013

Boleh Hamil Walaupun Hidap PCOS

Assalamualaikum.

PCOS sangat sinonim dengan pasangan tidak dikurniakan zuriat setelah sekian lama berkahwin (1 tahun ke atas). Kepada anda yang dibelenggu dengan PCOS, usah risau. Shaklee telah membuktikan, pesakit PCOS juga boleh hamil. Usaha dan tawakal menjadi kunci utama. InsyaAllah.

Apa itu PCOS (Polycystic Ovary Syndrome)?

Dalam ovari normal, folikel akan matang dan membebaskan telur (ovum) melalui tiub fallopio dan seterusnya bergerak ke rahim apabila disenyawakan. 

Ovari yang mempunyai masalah PCOS mempunyai banyak folikel telur yang tidak membesar dan tidak matang. Folikel ini tidak terovulasi (melepaskan telur), maka telur tidak boleh disenyawakan.

Apabila ovulasi tidak berlaku, maka hormon progesterone juga tidak akan dilepaskan. Tanpa hormon progesteron, kitaran haid wanita penghidap PCOS menjadi tidak menentu malah ada yang langsung tidak haid.

Jom tengok gambar bagi jelas sikit.



Ini ialah contoh folikel yang mengeluarkan telur matang dalam ovari



Ini adalah gambarajah perbezaan antara polycyctic ovari dan ovari normal. Ovari normal, mempunyai telur matang yang bersedia untuk keluar dan disenyawakan. 

Apakah simptom PCOS?

Overweight
Kitaran haid yang tidak menentu. (terlalu sedikit atau langsung tiada)
Mudah tumbuh jerawat
Bulu roma banyak di tubuh, muka, payudara dan kaki
Mood swing (tidak menentu)
Masalah kesuburan yang menyebabkan keguguran berulang
Menghidap diabetes (kandungan gula dalam darah tidak seimbang)

Bagaimana nak memastikan saya penghidap PCOS atau tidak?

PCOS yang sebetulnya boleh di pastikan dengan ujian darah. Dalam ujian ini, pihak makmal akan mengukur tahap hormon FSH dan LH pada hari ke-2 haid. ( Hormon FSH selalunya lebih tinggi dari LH). Jika LH melbehi tahap FSH sebanyak 2 kali ganda, maka dia akan di sahkan doctor mengalami PCOS. Di harap sesiapa yang rasa ada mengalami perkara seperti di atas dan ingin mengetahui nya boleh menjalani ujian darah untuk mengetahui kebenarannya.

Apa yang penting jika saya disahkan sebagai penghidap PCOS?

Diet tidak berkanji telah di cadangkan boleh menurunkan berat badan dan di harap boleh meningkatkan kesuburan bagi mereka yang mengalami PCOS. Hendak lah pesakit membaca lebih banyak maklumat mengenai diet dan senaman untuk pesakit PCOS. Ini adalah kerana, diet untuk pesakit PCOS amatlah penting. 

Pesakit PCOS tidak boleh makan karbohidrat ringkas seperti gula, minuman bergula, kuih muih, mi, kuey teow, lemang, nasi himpit dan lain-lain. Apatah lagi makanan ringan, coklat, aiskrim, kek dan sebagainya. Kadang-kala, nasihat sebegini menyebabkan pesakit terkejut, sedih dan ada juga marah kerana makanan kesukaan tidak lagi ada dalam 'menu'.

Apa supplement Shaklee yang boleh atasi masalah PCOS?

Bertenanglah. Setiap penyakit ada penawarnya. Shaklee mempunyai GLA Complex, Alfalfa Complex dan Omega Guard untuk penghidap PCOS hamil. 



GLA Complex - GLA (gamma-linolenic acid)  juga terdapat dalam EPO (Evening Primrose Oil) yang banyak terdapat di pasaran. Perbezaannya, GLA Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO dan ia 3 kali lebih berkesan dari EPO. Ia berfungsi untuk menstabilkan hormon wanita, menormalkan period dan juga mencantikkan kulit. 


Harga runcit bagi GLA Complex ialah RM91.



Alfalfa Complex - ‘raja segala tumbuhan’ yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi. Ia membantu menghilangkan keputihan pada wanita yang menyebabkan sukar hamil, mengurangkan ‘period pain’, bertindak seperti kacip fatimah untuk wanita. Ia juga membantu melegakan keletihan, mengatasi sembelit, eczema, resdung dan lain-lain.

Harga runcit bagi Alfalfa Complex (330 tablet) ialah RM53.
Harga runcit bagi Alfalfa Complex (700 tablet) ialah RM97.

Lagi kelebihan Alfalfa Complex. Klik SINI


OmegaGuard - minyak ikan paling tulen di dunia berbanding jenama minyak ikan yang lain. Ia mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Ia mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita, meningkatkan sistem imun badan, mencegah kanser, membantu mengurangkan tekanan, mengawal masalah obesiti dan lain-lain.

Harga runcit bagi OmegaGuard ialah RM136. 

Jom tengok testimonial


Berapa harga untuk set ini?

Jumlah harga runcit bagi 3 suplemen ini ialah RM280 (Alfalfa 330).
atau .. 
Jumlah harga runcit bagi 3 suplemen ini ialah RM324 (Alfalfa 700).

Hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa! Berbaloi-baloi. =)




Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872  Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB : Hifzan Zanini
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 

28 July 2013

Perlu Ke Makan Vitamin?

Assalamualaikum. Ramai yang masih tertanya-tanya soalan di atas.

Baca dan pertimbangkan 'TUJUH SEBAB' sama ada anda perlu atau tidak mengamalkan supplement.


PERTAMA: Badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang boleh diperolehi daripada makanan. Contohnya vitamin C dan E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan. 


KEDUA: Buah-buahan dan sayur-sayuran yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan dan galian yang kurang berbanding dengan buahan dan sayuran dari tanah yang subur. Racun perosak, racun serangga, dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut. 


KETIGA: Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan, dan penyediaan. Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa dimasak. 


KEEMPAT: Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol, minuman keras dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan zat makanan. Amalan diet yang tinggi kafein, lemak, kolestrol, gula, dan garam dapat mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh. 


KELIMA: Pengambilan makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan. 


KEENAM: Gaya hidup dan trend masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan MSG. 



KETUJUH: Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya di luar dan malam memasak seringkas yang mungkin, maka pengambilan makanan seimbang tidak dititikberatkan. 

Dah baca? Nak amalkan suplemen? Jom dapatkan produk Shaklee sekarang juga.

SHAKLEE ADALAH SEMULAJDI, SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN & SENTIASA MESRA ALAM ;-) 

KENAPA SHAKLEE? 

Itu dia 7 sebab yang perlu anda renung-renungkan. Bagi saya, saya dah memilih yang terbaik. Supplement dari jenama Shaklee, 50 tahun menjadi perintis di dunia pasaran supplement. Anda bagaimana? 

"Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Anda akan ketahuinya apabila anda merasainya, apabila anda melihatnya; kehidupan yang sihat adalah sesuatu yang menarik. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat. Nutirisi Shaklee telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta-juta orang selama lebih 50 tahun. Alamilah kehebatan kesihatan dengan Nutrisi Shaklee."-Shaklee website

Untuk info lanjut dan sebarang pertanyaan


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB : Hifzan Zanini
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 

27 July 2013

Kepentingan dan Manfaat Chewable Vitamin C 100mg

Assalamualaikum

Shaklee memberikan 2 pilihan Vitamin C kepada pelanggannya iaitu Sustained Release Vitamin C 500mg dan Vitamin C Chewable 100mg. Setiap jenis Vitamin C ini mempunyai cara tindakannya yang tersendiri dan juga keistimewaanya ke atas tubuh badan pemakannya. 

Selalu orang salah anggap Vitamin C Chewable ini hanya sesuai untuk kanak-kanak. Tanggapan ini salah sama sekali! Vitamin C Chewable ini sesuai untuk semua peringkat umur daripada kanak-kanak hinggalah ke golongan berusia. 

Bagi kanak-kanak, boleh ambil terus sebiji sebab dos 100mg dalam setiap biji vitamin, dah bersesuaian untuk usia kanak-kanak. Kalau orang dewasa, boleh ambil sampai 5 biji sehari samada diambil sekaligus 5 biji atau satu-satu. Cara makan Vitamin C Chewable ni pun seronok sebab rasa macam makan gula-gula je sebab boleh dikunyah-kunyah. Rasanya pun sedap! Kalau bagi kat budak-budak, tak cukup satu. Mesti dia minta lagi! :D


 Chewable Vitamin C 100mg


Diperkaya Dengan Bioflavonoids Dan Rose Hips

Badan kita mampu untuk melakukan banyak perkara tetapi badan tidak dapat menghasilkan dan menyimpan Vitamin C. Vitamin C Chewable Shaklee diperkayakan dengan Bioflavonoids dan Rose Hips untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidaan Vitamin C dalam badan. Memandangkan Vitamin C semulajadi selalunya dijumpai dalam tubuh badan dengan faktor yang berkaitan, Shaklee meniru keadaan semulajadi dengan cara menambahkan bahan Bioflavonoids dan Rose Hips yang mengandungi Vitamin C yang sangat berkait-rapat.

 Rose Hips yang sangat kaya dengan Bioflavonoids


Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

Vitamin C Chewable 100mg Shaklee membantu meningkatkan imun sistem dalam badan dengan cara berikut:

  • Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh 
  • Membantu memelihara sel badan 
  • Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 
  • Rasa sitrus yang hebat 
  • Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet

Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

  • Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik 
  • Sebagai anti penuaan untuk awet muda 
  • Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan 
  • Memperbaiki insomnia 
  • Mengekalkan kolestrol sihat 
  • Dan banyak lagi!

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur membantu memecahkan Vitamin C. Membolehkan ianya diserap sebaik saja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan pengambilan atau pengunyahan Vitamin C setiap hari membolehkan Vitamin C diserap dengan lebih berkesan.

Harga?

Harga runcit bagi Chewable Vitamin C 100mg (90 tablet) ialah RM37
Harga istimewa ialah RM3X (jimat RM7)

Untuk info lanjut dan sebarang pertanyaan


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB : Hifzan Zanini
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 

26 July 2013

Cara Rawat Buasir

Assalamualaikum.

Buasir biasanya berlaku kepada ibu-ibu yang mengandung dan berpantang. Malah faktor keturunan juga boleh menyumbang kepada berlakunya buasir.

APA ITU BUASIR?

Buasir atau hemorrhoid adalah pembengkakan pada vena yang terletak di bahagian rektum dan dubur. Terdapat 2 jenis buasir iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.




Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi boleh mencederakan permukaan buasir dan menyebabkan pendarahan jika meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar. Lazimnya, buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Anda akan terlihat titisan darah merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas.

Buasir luaran pula selalu mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit.

BAGAIMANA MERAWAT BUASIR?

Untuk merawat buasir, anda digalakkan mengambil vitamin Shaklee yang terdiri daripada Ostematrix, OmegaGuard dan Zinc Complex.



Fungsi setiap suplemen Shaklee ini adalah:

OSTEMATRIX
Membantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.

Harga runcit Ostematrix ialah RM61. Hubungi saya untuk harga istimewa.

OMEGA GUARD
Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, OmegaGuard membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.

Harga runcit OmegaGuard ialah RM136. Hubungi saya untuk harga istimewa.

ZINC COMPLEX
Disarankan kepada pesakit buasir tahap tinggi dimana najis keluar bersama darah dan proses membuang air besar yang sangat perit dan sukar. Zinc Complex membantu menyembuhkan luka di bahagian dubur dengan lebih cepat.

Harga runcit Zinc Complex ialah RM33. Hubungi saya untuk harga istimewa.

APA KATA PENGGUNA?





Wakil Pengedar Shaklee Anda

Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
♥ Emel : hifzan2286@gmail.com
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 



CANTIK DI LUAR, SIHAT DI DALAM
Hifzan Zanini
Shaklee ID : 933313
SMS/Whatsapp : 018.270.4872
Email : hifzan2286@gmail.com
FB Page : Vitamin Suci

25 July 2013

Ubat Sakit Gout

Assalamualaikum.

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh (protein dikenali sebagai purin). Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing. Tapi, apabila ia berlebihan, ia terkumpul di dalam sendi. Inilah penyebab gout.



Tubuh menjadi kurang efisyen untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pinggang tidak berada di tahap optimum. Ya, buah pinggang adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan tidak perlu daripada tubuh kita. Namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik akibat daripada:

  • pengambilan ubat yang mengandungi unsur 'dadah'
  • stress dan tekanan perasaan
  • pengambilan protein berlebihan
  • kekurangan vitamin yang diperlukan untuk proses perkumuhan
Apa diet yang perlu dielakkan/dikurangkan oleh pesakit gout?
  • organ dalaman (hati, paru-paru, ginjal dan otak)
  • ikan bilis, kembung dan sardin
  • daging cincang, ekstrak daging, ragi (spt Marmite) dan kiub rebusan daging
  • makanan bercengkerang (ketam, udang, kerang)
  • asparagus, bunga kobis, cendawan dan bayam
  • peanuts, lentil, beans dan peas'
  • poultry
  • roti jagung dan bijiran
Apa Shaklee ada untuk bantu pesakit gout?


Alfalfa Complex - detox semulajadi yang menyingkirkan toksik dalam badan secara lembut. Pengamal Alfalfa perlu mengambil air yang banyak untuk melancarkan proses detox ini.

Setiap 25kg berat badan = 1 liter pengambilan air kosong setiap hari.

Harga runcit bagi Alfalfa Complex 330 tablet ialah RM53.
Harga runcit bagi Alfalfa Complex 700 tablet ialah RM97. 
Hubungi saya untuk harga istimewa.


Performance Drink - memelihara kandungan bendalir dalam badan supaya mencukupi untuk mengelakkan dehidrasi. Penting untuk pesakit gout mempunyai bekalan air mencukupo dalam badan untuk proses perkumuhan asid urik.

Harga runcit bagi Performance Drink ialah RM82. Hubungi saya untuk harga istimewa.


OmegaGuard - mengelakkan keradangan sendi.

Harga runcit bagi OmegaGuard ialah RM136. Hubungi saya untuk harga istimewa.

Testimonial pesakit Gout:




Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
♥ Emel : hifzan2286@gmail.com
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda.