27 July 2013

Kepentingan dan Manfaat Chewable Vitamin C 100mg

Assalamualaikum

Shaklee memberikan 2 pilihan Vitamin C kepada pelanggannya iaitu Sustained Release Vitamin C 500mg dan Vitamin C Chewable 100mg. Setiap jenis Vitamin C ini mempunyai cara tindakannya yang tersendiri dan juga keistimewaanya ke atas tubuh badan pemakannya. 

Selalu orang salah anggap Vitamin C Chewable ini hanya sesuai untuk kanak-kanak. Tanggapan ini salah sama sekali! Vitamin C Chewable ini sesuai untuk semua peringkat umur daripada kanak-kanak hinggalah ke golongan berusia. 

Bagi kanak-kanak, boleh ambil terus sebiji sebab dos 100mg dalam setiap biji vitamin, dah bersesuaian untuk usia kanak-kanak. Kalau orang dewasa, boleh ambil sampai 5 biji sehari samada diambil sekaligus 5 biji atau satu-satu. Cara makan Vitamin C Chewable ni pun seronok sebab rasa macam makan gula-gula je sebab boleh dikunyah-kunyah. Rasanya pun sedap! Kalau bagi kat budak-budak, tak cukup satu. Mesti dia minta lagi! :D


 Chewable Vitamin C 100mg


Diperkaya Dengan Bioflavonoids Dan Rose Hips

Badan kita mampu untuk melakukan banyak perkara tetapi badan tidak dapat menghasilkan dan menyimpan Vitamin C. Vitamin C Chewable Shaklee diperkayakan dengan Bioflavonoids dan Rose Hips untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidaan Vitamin C dalam badan. Memandangkan Vitamin C semulajadi selalunya dijumpai dalam tubuh badan dengan faktor yang berkaitan, Shaklee meniru keadaan semulajadi dengan cara menambahkan bahan Bioflavonoids dan Rose Hips yang mengandungi Vitamin C yang sangat berkait-rapat.

 Rose Hips yang sangat kaya dengan Bioflavonoids


Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

Vitamin C Chewable 100mg Shaklee membantu meningkatkan imun sistem dalam badan dengan cara berikut:

  • Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh 
  • Membantu memelihara sel badan 
  • Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 
  • Rasa sitrus yang hebat 
  • Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami kesukaran menelan tablet

Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

  • Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik 
  • Sebagai anti penuaan untuk awet muda 
  • Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan 
  • Memperbaiki insomnia 
  • Mengekalkan kolestrol sihat 
  • Dan banyak lagi!

Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur membantu memecahkan Vitamin C. Membolehkan ianya diserap sebaik saja sampai ke usus kecil. Malah, kajian menunjukkan pengambilan atau pengunyahan Vitamin C setiap hari membolehkan Vitamin C diserap dengan lebih berkesan.

Harga?

Harga runcit bagi Chewable Vitamin C 100mg (90 tablet) ialah RM37
Harga istimewa ialah RM3X (jimat RM7)

Untuk info lanjut dan sebarang pertanyaan


Wakil Pengedar Shaklee Anda
Nur Hifzan Muhamad Zanini (ije) 
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 933313 ] 
♥ Contact Number : 0136530440
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB : Hifzan Zanini
** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

** Shaklee ID 933313 boleh digunakan jika kawan-kawan nak beli sendiri di cawangan Shaklee yang berdekatan. Klik SINI untuk senarai cawangan Shaklee anda. 

0 comments: