24 March 2015

3 Sebab Vitamin Shaklee Tidak Berkesan

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua. Alhamdulillah. Sekarang meriah sebab musim cuti sekolah. Walaupun sibuk tapi tetap mencuri waktu untuk kongsi artikel dengan anda semua.

Pernah tak anda mencuba produk kesihatan atau kecantikan namun tidak menampakkan hasil? Mulalah kita fikir produk ini tidak berkesan, tidak serasi, membazir duit dan masa. Namun tahukah anda bahawa terdapat beberapa faktor yang menjadi penyebab ketidakberkesanan produk yang anda guna.

Saya kongsikan info ini melalui pengalaman saya dan juga pengalaman pelanggan Shaklee saya.

1. Tidak konsisten dan tidak berdisiplin

Haruslah kita ketahui dalam pengambilan ubat atau supplement, kita mestilah konsisten. Sama seperti kita sakit, doktor akan cadangan jadual pengambilan ubat yang teratur. Jadi kita akan sihat. Begitu jugalah dengan supplement, konsisten memberi anda banyak manfaat.

Klik jika ingin tahu berapa lama ambil vitamin untuk lihat kesan?

Pernah seorang pelanggan saya mengadu masalah rambut gugurnya tidak selesai walaupun telah menggunakan supplement Shaklee  sejak 2 bulan lepas. Bila disoal, rupanya ambil Zinc Complex seminggu sekali. ESP masih banyak baki. Hurmmmm. Saya syorkan dia mulakan semula projek ternak rambut dengan mengamalkan Set Penjagaan Rambut Shaklee dengan konsisten. Alhamdulillah minggu lepas dia menghubungi saya dan memberitahu rambut dah kurang gugur dan ada kelihatan anak rambut baru yang tumbuh. Syukur.

2. Tidak sabar dan hangat-hangat tahi ayam

Kita memerlukan sekurang-kurangnya 3 bulan berterusan jika kita mengambil sebarang supplement. Sel kita berganti setiap 90 hari. Jadi, berilah peluang untuk diri kita menyerap nutrient daripada supplement yang diamalkan. Manfaat nutrient tersebut adalah sangat baik untuk tubuh badan kita. Apatah lagi supplement Shaklee adalah daripada bahan semulajadi.

Jika anda tak sabar menunggu dan mahu kesan yang cepat, ambil supplement yang mengandungi bahan kimia. Banyak produk kurus dalam masa 2 minggu. Kita gemuk sejak darjah 1. 20 tahun lalu menternak lemak. Tiba-tiba boleh hilang 20kg dalam masa 2 minggu. Berhati-hatilah.

3. Kekurangan protein

Apa kaitan protein dengan ketidakberkesanan supplement?


Nampak tak, kita ni asasnya dari sel. Sel kemudian berkumpul menjadi tisu, kemudian organ, sistem dan jadilah kita yang cantik jelita ni. Jadi kata kuncinya, asas tubuh kita ni adalah SEL.


Kalau manusia perlukan makanan untuk hidup, sel pula perlukan protein untuk sihat. Kalau makanan kita nasik, sel pula makanannya protein. ha tu untuk senang fahamlah kan..kiranya, untuk memastikan pembentukan sel yang sihat dan sempurna, kita memerlukan pengambilan protein yang BERKUALITI dan MENCUKUPI.


Penyerapan nutrien dalam tubuh

AKHIRNYA, jika sel kita sihat walafiat, segala nutrien atau zat lebih mudah diserap. Bayangkan kalau kulit kita ada selaput minyak yang tebal atau gris, susahkan untuk air menembusi hingga ke kulit? Begitu jugalah dengan segala kebaikan suplemen atau ubat yang kita makan. Kalau sel kita tak sihat, bagaimana penyerapan optimum nak berlaku?
Jadi, semua dah fahamkan BETAPA PENTINGNYA protein? Tapi bukan sebarang protein. Harus pastikan ianya yang berkualiti dan dalam kuantiti yang betul. INGAT YA, apa juga yang kita makan, haruslah dalam kadar berpatutan. Jangan pula saya kata kena ambil protein, protein jelah yang korang makan. Bukan. Itu cara yang tidak betul. Semua harus diambil secara sederhana. Barulah tubuh kita seimbang.
Saya makan seimbang tapi.....
saya dah makan banyak ayam, ikan, daging, soya tapi kulit saya kusam, makan vitamin pun tak berkesan..macam mana tu?
Memang kita makan ayam, daging, ikan segala. Tapi betulkah semua zat tersebut sampai ke sel?
Protein sangat mudah terjejas dengan haba, suhu, cara pemprosesan dan pengendalian. Kalau masak pada suhu tinggi, zat akan terjejas. Bersihkan dengan bahan kimia, pun terjejas. Contoh, kalau kita masak ikan pada suhu yang tinggi dan masa yang lama, kebanyakan khasiat protein tersebut sudah pun hilang. Jadi, walaupun kita makan banyak ikan ayam daging telur, ZAT protein itu sendiri KURANG DARI 100% yang masuk mulut kita. Apa lagi orang yang jenis makan pun ciput-ciput jer. Nasi banyak. tapi ikan separuh je, sayur takda. Itu tak seimbang namanya ye
Jadi jangan rasa anda tak perlukan makanan tambahan protein. Kalau anda hidup sezaman dengan saya, percayalah anda perlukannya. Bukan macam zaman atuk nenek kita dulu dimana makanan masih suci murni. Sekarang, semuanya berasaskan ekonomi.

  • perternakan nak cepat, suntik macam-macam
  • nak proses, bersih guna bahan kimia
Jadi anda boleh bayangkanlah kualiti protein seharian kita kan. jadi fikir-fikirkan.
Bagi yang ingin mencuba, inilah peluang anda. Ada promosi tau. sebelum tibanya GST bulan depan, baik grab.

Sepanjang bulan Mac 2015, Shaklee menawarkan 1 canister ESP percuma dengan setiap belian 6 canister ESP. Banyakkan?!
  • Boleh buat stok sendiri untuk setahun
  • Boleh hadiahkan kepada ibu, kakak, adik dan sahabat
  • Boleh kongsi beli bersama rakan dan saudara
Atau belian 2 canisters ESP dengan diskaun sebanyak 5%! Klik Promosi Hebat Shaklee Mac 2015untuk info lanjut.

   

Ingin dapatkan ESP Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini

No comments: