28 March 2015

5 Sebab Penting Mesti Pilih Protein Soya ESP

Ramai yang takut nak ambil ESP (Soy Protein Isolate Powder) sebab dengar soya jer terus fikir bukan-bukan. Terlebih baca keburukan soya. Kesian soya.

Sebelum kita nilai sesuatu apa kata kita ambil tahu dulu.Tak kenal maka tak cinta.

5 SEBAB kenapa saya dan anda semua kena pilih soya ESP

1. ESP menjalani proses penapaian (fermentation) yang lengkap dan menghasilkan isoflavone (bukan senang nak ekstrak isoflavone dari kacang soya)
2. ESP hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism) dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.
3. Soya ESP dibasuh dengan air ("Dr. Shaklee knew that by using a cold water extraction technique, you get the very best of the soy and all of the positive things like the phyto-estrogens which inhibit breast cancer and prostate cancer in men. There are over 1500 studies showing the positive benefits of soy and only 12 to 20 negative studies showing that when you alter and de-nature soy you end up with junk.Dr. Shaklee knew the difference.")
4. ESP mengandungi 50% keperluan kalsium harian. Kenapa ada kalsium? Kerana tambahan sedikit kalsium di dalam ESP boleh meneutralkan kembali asid phytic di dalam soya (kandungan asid phytic yang tinggi menghalang penyerapan zat dan mineral seperti kalsium, magnesium, zink semasa pencernaan dalam usus. Haa sia-sia je telan macam-macam zat. Nasib ESP ada kalsium)
5. Dah 54 tahun ESP mengungguli pasaran makanan tambahan. Mana lagi nak cari soya terbaik macam ni

Masih ragu-ragu? Taknak soya ESP juga?

Okay takpa, Pilihlah mana2 soya yang anda nak tapi pastikan memenuhi 7 kriteria berikut KRITERIA SOYA TERBAIK:
  1. Soya ditanam dan tumbuh membesar secara organik
  2. Soya Non-GMO iaitu tidak diubah genetik
  3. Mengandungi 9 asid amino perlu (yang tak dihasilkan oleh badan)
  4. Soya dibasuh dengan air (bukan alkohol)
  5. Bahan anti thyroid dan anti growth substance dalam soya mesti disingkirkan
  6. Soya ditambah unsur kalsium
  7. Proses penghasilan tanpa pemanasan


Testimoni awet muda bersama ESP

Teruja tengok kesan yang best-best pengguna ESP. Orang perempuan ni memang tak lari dengan topik kesan kecantikan ni. Patutlah stok ESP asyik sold out je. 






Sepanjang bulan Mac 2015, Shaklee menawarkan 1 canister ESP percuma dengan setiap belian 6 canister ESP. Banyakkan?!
  • Boleh buat stok sendiri untuk setahun
  • Boleh hadiahkan kepada ibu, kakak, adik dan sahabat
  • Boleh kongsi beli bersama rakan dan saudara
Atau belian 2 canisters ESP dengan diskaun sebanyak 5%! Klik Promosi Hebat Shaklee Mac 2015 untuk info lanjut.

   

Ingin dapatkan ESP Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini

0 comments: