23 April 2015

9 Punca Ramai Sayang Nak Skip ESP Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Apakah ESP ni boleh bagi anda kurus dalam masa 3 hari ke? atau kulit boleh cantik dalam masa 24 jam? Oh TIDAK! Tapi ramai pengguna setia ESP. Boleh kata ramai yang repeat order ESP atas sebab-sebab yang akan saya nyatakan sebentar lagi. 

Dalam memilih sesuatu produk untuk diamalkan, kandungan produk perlu dititikberatkan. Kenapa 
ESP diminat ramai? Semuanya kerana 9 asid amino perlu yang ada dalam ESP. Tahu tak, dalam otot, sel dan tisu manusia iaitu kita terdiri daripada asid amino sebagai komponen kedua terbesar. Saya ulang KEDUA TERBESAR selepas air. Maknanya penting sangat-sangat la asid amino ni.

2 jenis asid amino

  • Asid Amino Perlu - sumber protein yang badan perlukan tapi tak boleh dihasilkan oleh badan
  • Asid Amino Tak perlu - boleh dihasilkan sendiri oleh badan jadi tak perlu susah-susah nak cari sumber luar. 
Jenis yang mana yang ada dalam ESP? 

Jenis yang pertama iaitu asid amino perlu. Inilah tujuan utama ESP tercipta supaya kita semua tak perlu susah payah menjajau nak cari mana nak dapat sumber asid amino perlu ni. Bukan 1 ye tapi 9. 1 canister sudah lengkap dengan 9 asid amino perlu.


Kenapa penting sangat asid amino? 

Yang paling utama adalah asid amino menyumbang kepada kesihatan sistem saraf, struktur otot, pengeluaran hormon, organ-organ penting dan struktur sel.

9 sebab kenapa tak nak skip ESP 

Jadi entri kali ni saya nk kongsi 9 sebab kenapa tak nak skip ESP dah lepas ni. Kesian badan saya. Yang perlu saya tak bagi tapi yang tak perlu sedap pula nak bagi masuk dalam badan. 9 sebab ni berdasarkan 9 jenis asid amino perlu ni 

Sebab 1: Luka Cepat Baik & Sistem Imun Bagus
Kenapa agaknya ya? Ini kerana asid amino perlu jenis Histidine yang berfungsi untuk bina dan baiki tisu yang rosak. Sel saraf kita dilindungi oleh tiub mielin, histidine juga mengekalkan kesihatan tiub ini. Kita memerlukan histidine untuk menghasilkan sel darah merah dan putih dan juga histamin yang penting untuk kesihatan imunisasi badan. Histidine melindungi tubuh dari kerosakan akibat radiasi.

Sebab 2: Membekalkan Tenaga
ESP memastikan tahap gula dalam darah baik dan memberikan tenaga. Apa sumber yang beri kesan keduanya? Ianya datang dari Isoloeucine yang berfungsi untuk menghasilkan hemoglobin, menstabilkan dan menyelaraskan tahap gula dalam darah. Sebab tu yang minum ESP ni rasa bertenaga dan kenyang dimana ia baik untuk pesakit diabetes.



Sebab 3: Boleh Bina Otot
Kalau nak kurus, pastikan bukan otot yang turut kurus (menggeleber la kata mudahnya). Jadi yang diet tak risau dah kalau minum ESP sebab ESP akan bina otot lepas lemak dibuang. Sebabnya dalam ESP ada asid amino namanya Valine yang mengandungi efek stimulan. Ia diperlukan untuk metabolisma otot, pembaikian tisu dan untuk mengekalkan keseimbangan nitrogen dalam badan (Baca: Berat 45kg selepas bersalin)


Sebab 4: Menyembuhkan Kecederaan Tulang, Kulit dan Tisu Otot
Sebab tu yang lepas pembedahan memang cepat recover bila amik ESP. Fungsi ni dimainkan oleh leucine yg berkerjasama dengan asid amino isoleucine dan valine dalam melindungi otot. Leucine juga penting dalam merendahkan tahap gula dalam darah yang tinggi serta merangsang penghasilan hormon kesuburan. Ada yang dah lama nak hamil, tapi alhamdulillah lepas consume ESP berjaya hamil. 

Sebab 5: Atasi Keguguran Rambut dan Gastrik
Tugas ni dimainkan oleh Methionine yang memecahkan lemak dan menghalang pembentukan lemak di hati dan salur darah yang boleh menyekat aliran darah ke otak, jantung dan buah pinggang. Karbon dan logam berat pun dapat disingkirkan sebab methionine ni bertindak sebagai ejen detox. Selain tu ia juga melindungi tubuh dari radiasi dan kawal osteoporosis. Elok sangat la diminum oleh warga emas. 

Sebab 6: Kulit Anjal Dan Elastik
Macam makan collagen pulak kan. Threonine ni bantu keseimbangan protin dalm badan dan main peranan penting bab-bab anjal ni. Juga bantu cegah lemak terkumpul di hati dan turut menghasilkan antibodi untuk pertahanan badan. (Baca: Cara merawat jeragat dan parut hitam)

Sebab 7: Tulang Jadi Lebih Kuat
Walaupun dalam ESP ada 500mg kalsium, tapi asid amino yang namanya Lysine pun turut mainkan peranan untuk kekuatan tulang sebab ia bantu penyerapan kalsium. Ia juga dapat merendahkan tahap serum trigliserida yang tinggi dan digunakan untuk melawan virus Herpes. (Baca: Cara cepat sembuh retak dan patah tulang)

Sebab 8: Bantu PMS, Migrain, Obes, Arthritis dan Parkinson

Fungsi ni dimainkan oleh Phenylalanine penting untuk tubuh kita kerana ia bertanggungjawab menjadi asid amino tyrosine yang digunakan untuk mensintesis 2 neurotransmitter utama bagi mengawal kesedaran, iaitu dopamine dan norep-inephrine. Senang cerita berkait dengan fungsi saraf. 

Sebab 9: Tidur Nyenyak
Serotonin (neurotransmitter yang menghantar maklumat dari satu sel ke satu sel yang lain bagi mengawal pergerakanyang terhasil melalui asid amino yang bernama Tryptophan boleh pastikan kita dapat tidur yang normal. Dan yang bestnya ia juga kontrol selera makan, jadi memang baguslah untuk diet. ESP juga bagus untuk migrain dan ketagihan nikotin. 

Set Bajet ESP


Klik SET BAJET ESP untuk info lanjut.

Ingin dapatkan produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat

Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini

0 comments: