05 May 2015

Cara Putih Dengan Cepat Dan Berkesan

Assalamualaikum dan salam sejahtera. 

Kebelakangan ni terlalu banyak produk pemutih kulit dipasaran. Dan kita orang Malaysia ni memang tercari-carilah sebab cuaca Malaysia ni panas. Kalau yang lahir sejak azali kulit agak-agak coklat hitam manis tetiba nak jadi putih macam Nora Danish mungkin susahlah sikit. 

Apa fungsi produk pemutih?

Produk pemutih ni membantu kulit yang dulunya putih tapi semakin lama semakin kusam. Dimakan dek matahari. Jadi fungsinya untuk:
  • mengembalikan tona sekata
  • mengelakkan pigmentasi berlebihan
  • menjadikan kulit cerah semulajadi

Amaran bahaya produk pemutih

Kita semua ni kebanyakannya kulit cerah orang Asia. Jadi kalau ada produk pemutih yang menjadikan korang putih sangat sampai orang tengok pun pelik. Itu namanya salah dah tu. Itu menghakis dan merosakkan sel. Lebih bahaya untuk anda..

Setiap daripada kita Tuhan jadikan secara unik. Sel-sel kulit kita ni dah sesuai dengan kita jadi kalau kita gunakan produk yang menjadikan kita terlalu putih lebih dari yang sepatutnya, itu telah mendedahkan kita kepada risiko kanser kulit.

Struktur kulit kita


Cuba tilik dan baca sikit info dalam gambarajah di atas.

Melanocytes menghasilkan melanin. Melanin inilah yang memberikan warna kulit kita dan juga melindungi kulit daripada sinaran UV matahari. Kulit orang Asia mengandungi banyak melanin sesuai dengan iklim panas yang kita diami. Kalau orang yang tinggal di Eropah, melaninnya kurang dari kita sebab tu warna kulit mereka agak cerah berbanding orang Asia.

Perbezaaan melanocytes antara orang Afrika, Asia dan Eropah


Melanocytes ni bukan sahaja berbeza dari segi bilangan tapi juga struktur. Jadi setiap orang tak sama.

Jadi boleh faham ya? Yang memberikan warna kulit kita MELANIN. Kadang kala, apabila kulit terlalu terdedah kepada sinaran UV dan matahari, lebih pigmen akan dihasilkan. Jadi orang mula risau dan mula mencari jalan untuk memutihkan semula kulit mereka. 

Kebanyakan produk di pasaran menggunakan bahan kimia seperti hidrokuinon untuk memecahkan melanin ini supaya kulit tampak lebih cerah. Hidrokuinon merupakan sebatian yang tidak stabil dan mudah teroksida serta bertukar warna. Atas sebab keselamatan, KKM tak benarkan produk dengan bahan ini dikeluarkan.

Apa alternatif selamat untuk cerah?

Ada juga cara lain yang lebih semulajadi yang membantu mencerahkan semula kulit. Contoh, phytonutrien yang terdapat dalam soya membantu mencerahkan kulit (Boleh cuba ESP). Begitu juga dengan vitamin C (SR Vita-C Plus). Jadi terdapat banyak lagi cara yang lebih selamat kan?

Banyak cara nak putihkan kulit ni samada secara kosmetik atau produk luaran. Tapi jika sayangkan diri anda, pilihlah produk yang semulajadi dan selamat.

Shaklee boleh bantu anda putih secara alami


Ini rangkaian shaklee untuk memutihkan kulit dan kelihatan lebih berseri. Dalam entry saya sebelum ini Cara Guna NutriWhite Shaklee, saya ada terangkan bagaimana produk ini bertindak dan saya telah huraikan satu persatu.


Ada yang kata, banyaknya dalam 1 set! Ok. Kalau nak cuba yang basic dulu pun boleh. Apa salahnya kan. Sebagai permulaan anda boleh klik link Set Asas NutriWhite Shaklee

Jadi, buat pilihan yang terbaik. Jangan sebab nak putih, kita mengundang penyakit lain pula yang lebih serius.

Apa kata pengguna NutriWhite?

Nak bertambah yakin dengan rangkaian NutriWhite Shaklee? Anda boleh klik link Testimonial Terbaru NutriWhite

Untuk ketahui Promosi Hebat Mei 2015, klik pada link. 

Manakalan, untuk pembelian set NutriWhite atau belian produk secara berasingan online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 


Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini

No comments: