10 July 2015

7 Khasiat Lobak Ungu Dalam Vivix Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Lobak merupakan salah satu bahan utama rumusan Vivix Shaklee. Mesti terbayang lobak warna oren dalam tomyam. Hehe. Shaklee menggunakan lobak ungu. Hari ini saya kongsikan manfaat lobak berwarna ungu ni.

Apa itu lobak?

Lobak ataupun biasanya kita panggil carrot memang diketahui umum sebagai sayur yang penuh nutrisi dan bagus untuk kesihatan. Kalau sebut lobak je, mesti ingat Vitamin A yang bagus untuk kesihatan mata, kan? Sebenarnya khasiat lobak jauh lagi banyak.

Oh, tapi dalam entri kali ini, saya tak nak cerita tentang lobak yang biasa warna oren tu. Saya nak cerita tentang lobak yang luar biasa hebat dan berkhasiat.

Ha, tahukah anda bahawa wujudnya sejenis lobak yang berwarna ungu, dan digelar sebagai Purple Carrot?


Khasiat dan kelebihan lobak ungu

Walaupun sekilas pandang, lobak ungu nampak pelik berbanding lobak biasa. Namun khasiatnya jauh melebihi lobak oren. Disebabkan khasiatnya yang luar biasa, ia dijadikan sebagai salah satu kandungan dalam suplemen terhebat Shaklee, iaitu Vivix.

Jom kita tengok apa kelebihan lobak ungu ni..

1. Anti Oksida

Purple carrot ini bersifat lebih anti oksida berbanding carrot biasa. Anti oksida ini berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang seterusnya meleret kepada macam-macam penyakit.


2. Anti Radang (Anti-Inflammatory)

Purple carrot ini mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan arthritis atau sakit sendi.



3. Anti Carcinogen

Sifat anti carcinogen purple carrot membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi pesakit kanser, lobak ungu ini boleh membantu tubuh untuk melawan kanser.


4. Antiviral, Antiseptic dan Antimicrobial

Purple carrot sangat bagus melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan merebak seperti flu, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut.

5. Vitamin A

Dos Vitamin A yang tinggi di dalam purple carrot adalah sangat bagus untuk mengelak arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelak penyakit stroke. Purple carrot juga kaya dengan Vitamin B, C dan vitamin E , yang bagus untuk merendahkan bacaan kolesterol.

6. Akar

Akar purple carrot ini telah lama digunakan untuk merawat masalah usus, masalah penghadaman,  masalah tonsil dan sembelit.

7. Jus Purple Carrot

Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung.



Cara mudah dapatkan khasiat lobak ungu

Anda boleh mendapatkan khasiat purple carrot dengan mudah dan murah daripada Shaklee kerana salah satu ramuan dalam Vivix adalah purple carrot.


Selain daripada purple carrot, Vivix juga mengandungi:
  • Anggur muscadine
  • Elderberry Eropah (Sambucus Niagra)
  • Polygonum Cuspidatum
Klik VIVIX untuk info lanjut.


Berminat? Ayuh hubungi saya.

JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Kluang. Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.


SAYA NAK BELI SET SHAKLEE!

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 933 313) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram 018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
SMS/WhatsApp : 018-270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini

0 comments: