15 May 2016

11 Soalan Tentang Kolagen Shaklee Yang Mesti Anda Tahu

Assalamualaikum dan salam sejahtera! Seronok berkongsi kesan kebaikan yang dialami dengan pengambilan Collagen Powder Shaklee. Boleh klik Collagen Powder Shaklee untuk testimonial pengguna! Cantik, flawless, gebu, licin! Pendek kata, idaman setiap wanita. Tak perlu make up tebal rosakkan kulit. Amalkan Collagen Powder Shaklee, rawat dari dalam. Paling penting selamat dan berkesan!

Kenapa kulit semakin kendur dan kurang tegang?


Kolagen adalah sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu-tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan keatas,  penghasilan kolagen semakin menurun dan badan kekurangan kolagen. Bila kurang, tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Lama kelamaan , kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cuba tengok nenek, datuk kita, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan kolagen.


Ada tak kawan kita kulit maintain lawa je. Nampak awet muda macam usia 20-an padahal anak dah 3 orang. Usia kita 30 tahun sebaya dia tapi nampak macam berumur. Itu tandanya kandungan kolagen dalam badan kita perlu ditambah. Ambil tindakan sekarang, amalkan Collagen Powder untuk tambah kandungan kolagen dalam badan yang kian menyusut!

Apa keunikan kolagen Shaklee?

Keunikan Collagen Powder Shaklee ialah ia bertindak dalam 3 cara. Tidak seperti kolagen yang lain yang hanya tertumpu untuk keanjalan sahaja. Tiga cara yang dimaksudkan ialah:
  1. Keanjalan
  2. Penghidratan
  3. Antioksidan
Jika amalkan secara berdisiplin dan konsisten, hasilnya memang lumayan! Anda akan perasan perubahan pada tekstur kulit. 



Nampakkan sebelumnya ada pigmentasi, kulit kusam dan nampak kasar. Tapi selepas itu tona kulit lebih sekata, lebih gebu dan halus! Bintik bintik hitam pun sudah tiada lagi. Klik untuk lebih banyak TESTIMONI KOLAGEN SHAKLEE

Apa bahan pembuatan kolagen Shaklee?

Bahan utamanya ialah sisik ikan merah dari laut dalam. Fungsinya adalah untuk menyokong pembentukan tisu penyambung. Bukan itu saja, Shaklee Collagen Powder ini juga  ditambah dengan 7 bahan aktif iaitu ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B meningkatkan keberkesanan collagen RSS dan menyokong kecantikan dari dalam ke luaran.


Mengapa bahan utama ialah sisik ikan merah laut dalam?


Ikan merah laut dalam hidup pada paras 5000 meter di bawah laut. Sisiknya lebih tahan kepada tekanan air yang jauh di dasar laut berbanding ikan biasa. Tambahan pula ia jauh dari pencemaran dan sisa toksik. Jadi kolagen yang dihasilkan dari sisik ikan merah sudah tentulah lebih tahan lasak dan berkualiti tinggi.


Apakah kebaikan lain kolagen Shaklee?

Selain daripada kelebihan Collagen Powder Shaklee yang tahan lasak, kebaikan lain ialah molekul kolagen yang ringan iaitu kira-kira 1000 Dalton sahaja dan mudah diserap oleh badan berbanding kolagen biasa yang beratnya 300,000 Dalton yang sekaligus menyukarkan penyerapan oleh tubuh. 

Bila mudah diserap, maknanya kesannya juga maksimum. Ada yang mengadu, dia dah makan kolagen jenama lain tapi tak nampak kesan. Mengapa? Sebab kolagen yang biasa , molekulnya besar dan tidak dapat diserap dengan sempurna. Akhirnya di buang saja. Rugikan?

Collagen Shaklee juga membekalkan 4000mg “kolagen proprietary” menjadikan kolagen Shaklee jauh lebih unggul dan terbukti berkesan dalam tempoh yang singkat.


Sekotak ada berapa? Tahan berapa lama?

Sekotak Collagen Powder Shaklee mengandungi 15 sachet. Jika nginkan kesan yang bagus dan cepat, ambil satu sachet setiap hari. Tapi jika ingin berjimat, boleh di ambil selang sehari selama sebulan

Macam mana cara nak makan Collagen Powder Shaklee?

Ia dalam bentuk serbuk yang didatangkan di dalam sachet (paket kecil). Hanya larutkan sepeket dalam air sejuk dan sedia diminum. Boleh juga dilarutkan dalam kordial mahupun jus. Sedap diminum sejuk sejuk. 

Berapa lama nampak kesan?

Kesan Collagen Powder berbeza bergantung pada individu. Ini kerana keupayaan serapan nutrien kita berbeza. Ada yang seawal sachet ke 3 dah rasa kulitnya lembap dan moist. Ada yang perlu habiskan sekotak. Daripada  ujian klinikal yang dijalankan oleh Shaklee sendiri, kesannya dapat dilihat seawal 3 minggu pertama.

Antaranya seperti berkurangnya kedutan dan tekstur kulit bertambah cantik. Statistik menunjukkan 71% pengguna merasakan perubahan yang sangat ketara pada kulit wajah dan anggota badan setelah menggunakannya selama 8 minggu.


Bukan itu sahaja, anda pasti tampil lebih seksi dihadapan suami nanti kerana kesan Collagen Shaklee menjadikan anda lebih anjal dan gebu! Bukan pada wajah je tau. Tapi seluruh badan sebab kita rawat dari dalam.


Bolehkah ibu hamil / menyusu mengambil kolagen?

Buat masa ini, belum ada kajian khusus akan kesan Collagen Powder Shaklee jika diambil oleh ibu mengandung dan ibu yang menyusu. Jadi golongan ini tidak digalakkan untuk mengambilnya sebagai minuman. Namun, jika ibu yang breastfeed masih mahu juga mencuba, ia atas risiko sendiri. Walau bagaimanapun, saya kongsikan 4 pengalaman ibu menyusu yang mengambil kolagen.





Kenapa mahal harganya?

Ada yang dah tahu harga sekotak Collagen Powder Shaklee ialah RM298. Ye RM298 sekotak bagi anda yang belum tahu. Hehe. Mahal kerana Collagen Powder Shaklee dihasilkan daripada sisik ikan merah (red snapper) yang sememangnya dikenali sebagai sumber kolagen berkualiti tinggi dan tahan lasak

Kebanyakan kolagen di pasaran hanya menggunakan kolagen dari ikan salmon dan sumber lain. 

Tambahan pula Collagen Powder Shaklee diadun dengan bahan-bahan semulajadi lain yang telah di uji keberkesanannya pada kulit kita. Memang confirm SELAMAT, SEMULAJADI dan BERKESAN! Itu jaminan SHAKLEE!

Bagaimana nak beli Collagen Powder Shaklee?

Harga 1 kotak Collagen Powder ialah RM298 sahaja, termasuk penghantaran. Dapatkan lebih penjimatan dengan terus mendaftar keahlian Shaklee dengan yuran seumur hidup RM68.90 sahaja.

Nak keahlian Shaklee PERCUMA? Beli promosi Mei 2016; beli 6 percuma 1 dalam satu resit, dengan berkongsi pembelian bersama ahli keluarga atau rakan sepejabat, dan anda automatik mendapat manfaat berikut:
  • keahlian Shaklee PERCUMA (RM68.90)
  • belian pada harga ahli (penjimatan sehingga 20%)
  • rebat tunai pada bulan hadapan (wang tunai RM110++
JAMINAN KAMI

Shaklee merupakan suplemen semulajadi dan memegang piagam
  • Selamat (sijil Halal dan kelulusan KKM)
  • Semulajadi
  • Berkesan
  • Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
  • Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.
MENGAPA SAYA?

Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda.
PENGHANTARAN

Penghantaran melalui pos akan diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, City-Link, GDex atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda.
PEMBAYARAN

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional , Bank Islam atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

NAK BELI SET SHAKLEE

Untuk mendapatkannya, anda mempunyai beberapa pilihan:
  • belian online dengan menggunakan kad debit atau kad kredit anda
  • belian di cawangan Shaklee terdekat (ID: 1233 547) 
  • hubungi saya di talian WhatsApp / Telegram +6018 270 4872 (Hifzan Zanini) untuk sebarang bantuan / belian melalui saya
Untuk ketahui Promosi Bulan Ini, klik pada link.

Untuk pembelian produk Shaklee secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda? Klik imej dibawah. 

Atau daftar keahlian Shaklee untuk penjimatan hebat. 

NAK JADI PENGEDAR SHAKLEE?

Berminat menjadi pengedar Shaklee dan mendapat bonus tunai serta banyak manfaat lain? Jom sertai team business kami, DARE TO DREAM TEAM (D2DT) yang mempunyai ahli aktif, kelas online percuma dengan masa yang fleksibel.


Anda juga boleh dapatkan produk ini terus daripada saya. Hubungi saya untuk dapatkan rangkaian produk Shaklee dengan konsultasi percuma atau bimbingan pendaftaran sebagai ahli Shaklee. 

Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (Cikgu Ije) 
SMS/WhatsApp : +6018 270 4872 
FB Page: Vitamin Suci
Personal FB : Hifzan Zanini
Instagram: @vitaminsuci

1 comments:

Papaglamz dotcom said...

Shaklee best...

Vitamin C memang baik diamalkn kan. Lebih2 lagi vitamin c dari shaklee ni. Sy juga pengamal vitamin c ni.

New Entri PROMOSI HARGA RUNTUH SHAWL Exclusive by Papaglamz