19 October 2014

Bukti Produk Shaklee Selamat

Sejak akhir-akhir ini, banyak produk makanan tambahan telah wujud. Terlalu banyak sampai pening nak pilih yang terbaik.

Apa kriteria yang perlu diambil kira oleh kita sebelum mengamalkan sesuatu produk? Banyak faktor yang memainkan peranan. Sebagai contoh:

  • sijil halal
  • kelulusan KKM
  • keberkesanan
  • selamat tanpa bahan terlarang 
  • harga berpatutan
  • ketahanan
  • dll
Hari ini saya ingin memberi info lengkap untuk satu produk Shaklee (sebagai contoh). Saya memilih SR Vita-C Plus iaitu vitamin C Shaklee yang sangat popular dan laris. 


Ini ialah rupa bentuk sebenar SR Vita-C Plus. Saya menunjukkan juga contoh tablet yang sebenar. 

SIJIL HALAL

Ini merupakan sijil halal produk Shaklee yang dipasarkan di Malaysia. Sijil ini telah dikeluarkan oleh Islamic Services of America (I.S.A) telah ditubuhkan di Cedar Rapids, Iowa pada tahun 1975. ISA telah menyediakan Pensijilan Halal dan pengawasan terhadap permintaan pengguna dan kemudahan pengeluaran di seluruh dunia. ISA menawarkan pengawasan pemprosesan makanan Halal. Tanda niaga halal ISA adalah antara yang paling diiktiraf di seluruh dunia.




KELULUSAN KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA



KEBERKESANAN

Dalam memilih produk makanan tambahan yang ingin diamalkan, sudah pasti kita mencari produk yang bermanfaat untuk kesihatan dalam masa pendek dan panjang. 

Sebagai admin website VitaminSuci, saya suka mengumpul koleksi feedback pengguna produk untuk dikongsi bersama. Klik SINI untuk testimoni pengguna SR Vita-C Plus.

SELAMAT


HARGA DAN TEMPOH KETAHANAN PRODUK

Ada yang telefon atau WhatsApp saya beritahu tak pernah guna Shaklee sebab orang cakap mahal. Bila saya beritahu harga sebenar produk Shaklee, terus mereka buat pesanan. Kenapa? 

Bayangkan harga SR Vita-C Plus ini ialah RM92.50. Mahal kan? Dekat RM100 juga tu. Tapi dalam sebotol ada 180 tablet.

RM92.50 dibahagikan dengan 180 biji jadi 0.513sen sahaja. Kalau bundarkan jadi 51 sen. Sehari 51 sen untuk kegunaan 180 hari atau lebih mudahnya 6 bulan! 

51sen masih mahal? Kalau kat kedai boleh dapat (eerrr..lama fikir barang apa harga 50sen sekarang. Hehe). OK katakan 51sen dapat aiskrim. Hurmm... OK~

APA MANFAAT 51 SEN SEHARI?
  • Berkesan mencerahkan kulit wajah dan badan secara sekata, licin, gebu, berseri
  • Mengekalkan kelembapan kulit, menghilangkan bintik hitam, memudarkan jeragat dan lingkaran gelap di bawah mata
  • Diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu, fungsi kelenjar adrenal, dan juga mendapatkan gusi yang sihat dan gigi.
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan-kesan pencemaran
  • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti.
  • Membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol, tekanan darah tinggi, dan mencegah aterosklerosis.
  • Melindungi daripada pembekuan darah, lebam, menggalakkan penyembuhan luka, dan pengeluaran hormon antistress.
  • Penting untuk penyuburan sel darah putih dan juga bertindak sebagai antihistamin semulajadi yang amat berguna untuk mengurangkan hidung bengkak semasa selesema, dan mengurangkan gejala-gejala lain alergi.
  • Memainkan peranan penting dalam pengeluaran kolagen, yang membantu mencegah penuaan pra-matang.
  • Membunuh bakteria patogenik, yang bertindak sebagai antibiotik yang tidak berbahaya.
  • Melindungi sel-sel otak dan saraf tunjang, yang sering dirosakkan oleh radikal bebas.
  • Membantu tubuh menyerap zat besi yang lebih. Berguna dalam rawatan anemia. Ia memainkan peranan penting dalam penghasilan hemoglobin dan sel darah merah.
  • Merawat jangkitan saluran kencing.
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain.

Itulah serba sedikit tentang produk Shaklee (saya fokuskan kepada SR Vita-C Plus) sebagai contoh. Untuk info lanjut tentang banyak lagi rangkaian produk Shaklee yang hebat, hubungi saya untuk konsultasi bagi mengatasi masalah kesihatan anda.


Rakan Shaklee Anda
Nur Hifzan binti Hj Muhamad Zanini (ije) 
♥ SMS/WhatsApp : 0182704872 
 Emel : hifzan2286@gmail.com
♥ FB Page: Vitamin Suci
♥ FB : Hifzan Zanini 

lngin membuat belian ESP secara online menggunakan kad kredit / kad debit anda?  Klik imej di bawah.


Juga klik SINI untuk tutorial langkah pembelian secara online
Pick Up/COD Area:
Kluang dan Batu Pahat

Penghantaran seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia
Dapatkan pelbagai supplement hebat Shaklee anda sekarang!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

1 comments:

blogger lelaki said...

Vitamin shaklee bagus untuk kesihatan kepada yang masih ragu tu, saya rasa patut cuba dulu..sebab memang dah ramai orang yang guna shaklee ni